Black culottes

Od jakiegoś czasu jest bardzo głośno o spodniach typu culotte. Zawojowały wybiegi i w prawie każdym sklepie można już je kupić. Tylko ską...


Od jakiegoś czasu jest bardzo głośno o spodniach typu culotte. Zawojowały wybiegi i w prawie każdym sklepie można już je kupić. Tylko skąd się one wzięły? Do czego je zakładać? Zapraszam po małą dawkę wiedzy na ten temat oraz moją stylizację z tymi spodniami w roli głównej!




Słowo 'culottes' pochodzi z języka francuskiego a od XIX wieku tym terminem kobiety zaczęły określać 'spódnico-spodnie', którymi właśnie są culotty. Damskie culottes wiążą się z emancypacja kobiet, które zaczęły wykonywać zawody oraz sporty wymagające odzieży zapewniającej im swobodę ruchów. Właśnie te spodnie, które imitowały spódnice, stały się rewelacyjnym kompromisem pomiędzy wyglądem a wygodą, której kobiety od nich oczekiwały. Oprócz tego, że ta część garderoby stała się świetną alternatywą dla niewygodnych i ciężkich spódnic na przełomie XIX i XX wieku, to w latach 60. i 70. XX w. stały się modowym hitem. Dziś przeżywają drugą młodość na fali luźnych ubrań i mody retro, a domy mody, takie jak Gucci czy Chanel pokazały je w swoich najnowszych kolekcjach.



            







W moim przypadku, culottes świetnie się sprawdzają podczas coraz cieplejszych dni. Moje pierwsze spodnie (ponieważ zamierzam jeszcze zainwestować w inne kolory ☺)  są w kolorze czarnym, który wydawał się być najbardziej uniwersalny i pasujący do dużej ilości dodatków.


Pomimo tego, że są dosyć długie, to i tak nadają się na naprawdę ciepłe dni ze względu na przewiewny i cienki materiał z jakich są szyte. Dzięki takiej tkaninie 'kuloty' to spodnie mega wygodne!










Top • New Yorker
Necklace • House
Bag • Sagan
Culottes • H&M
Shoes • no name







1. KLIK • 2. KLIK • 3. KLIK
4. KLIK • 5 KLIK













A Wy co sądzicie o tych spodniach? Podoba Wam się nowy trend? Koniecznie dajcie znać! 

You Might Also Like

11 komentarzy

  1. Bardzo mi się podobają te spodnie! Sama chciałabym takie mieć. Przymierzałam je chyba w Bershce albo Zarze, juz nie pamietam dokladnie gdzie, ale niestety jakoś do mnie nie pasują ;-;
    http://magdelblog.blogspot.com/

    OdpowiedzUsuń
  2. Piękna stylizacja, piękne spodnie i piękna modelka :*

    OdpowiedzUsuń
  3. Cudowna stylizacja! <3
    Spodnie są mega piękne.
    Mój blog - klik!

    OdpowiedzUsuń
  4. ładna stylizacja a spodnie są świetne :D

    https://zyciepiszehistoriee.blogspot.com

    Pozdrawiam Zuzia :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Spodnie idealne na lato, na pewno się w takie zaopatrzę, a stylizacja świetna :)
    Pozdrawiam,
    Veeluf
    www.veeluf.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Wszyscy teraz mają fioła na punkcie tych spodni, a mi się nie podobają :D
    agnieszkaa-es.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  7. Culotty są fajną alternatywą dla osób, które nie chcą rezygnować z dłuższych spodni w lato - u mnie sprawdzają się idealnie, bo na co dzień bardzo lubię wszelkiego rodzaju rurki, a przy trzydziestu stopniach na zewnątrz można się zaparzyć ;)

    OdpowiedzUsuń
  8. Uwielbiam culotte, niedawno zaopatrzyłam się w numer 2 z Twojej listy i sprawdzają się świetnie :)

    Pozdrawiam cieplutko, Karolina! : )
    carolinecupcakecc.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. Nie wiem co o nich sądzić, bo w moim przypadku jest tak, że pewno jakbym je ubrała to bym stwierdziła, że wyglądam beznadziejnie :D Jednak Twoja stylizacja z tymi spodniami w roli głównej mi się podoba :) Pozdrawiam! :)

    OdpowiedzUsuń
  10. kuloty uwielbiam! są najlepsze na świecie! <3

    OdpowiedzUsuń
  11. Oooo... mam ten sam top :D A co do spodni.. jakos mnie nie przekonuja ale ty wygladasz w nich oblednie!! Piekna jakosc zdjec tylko wiecej usmiechu! :**
    Olivkv.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń

Koniecznie zostaw po sobie ślad. będzie mi bardzo miło ♥
jeżeli masz jakieś pytanie, NIE KRĘPUJ SIĘ, ZADAJ JE. Postaram się jak najszybciej odpowiedzieć!

Followers

instainsta

Instagram